Kompresní prádlo, otoky a diskuze na Facebooku: Kdo vám po plastice poradí nejlépe?

Kompresní prádlo, otoky a diskuze na Facebooku: Kdo vám po plastice poradí nejlépe?

MUDr. Issam Al Awa

Datum vydání:

7. 8. 2025

„Holky, jak dlouho jste nosily kompresní prádlo?“ Není lepší se zeptat někoho, kdo vás opravdu operoval? 📱👨‍⚕️ U nás můžete. Ptáte se ve skupinách na to, co byste měla vědět od svého lékaře? Nejste sama. Ale právě v tom je problém. Facebook není ordinace – a odpovědi z internetu vás mohou zbytečně vystrašit, nebo naopak ukonejšit tam, kde je třeba jednat. Co tedy dělat, když si po zákroku nejste jistá? Tady je odpověď.

„Holky, jak dlouho jste nosily kompresní prádlo?“ Není lepší se zeptat někoho, kdo vás opravdu operoval? 📱👨‍⚕️ U nás můžete. Ptáte se ve skupinách na to, co byste měla vědět od svého lékaře? Nejste sama. Ale právě v tom je problém. Facebook není ordinace – a odpovědi z internetu vás mohou zbytečně vystrašit, nebo naopak ukonejšit tam, kde je třeba jednat. Co tedy dělat, když si po zákroku nejste jistá? Tady je odpověď.

Když je internet bližší než chirurg

Po operaci (nejen z oboru plastické chirurgie) bývá přirozené, že máte otázky. Vzhled jizev, otoky, kompresní prádlo, návrat do běžného režimu – to vše se ženy často bojí řešit přímo. Místo toho zamíří na Facebook, kde je rychlá odpověď na dosah. Ale zkušenosti jiných pacientek – byť dobře míněné – nejsou návodem na vaše tělo.

 Nejčastější dotazy, které patří lékaři, ne do komentářů

  1. „Jak dlouho jste nosily kompresní prádlo?“

  2. „Začalo mě to bolet – je to normální?“

  3. „Můžu už na slunce?“

  4. „Po kolika dnech jste si myly vlasy?“

Otázky jsou pochopitelné. Ale jejich jediný správný adresát je váš operatér – protože jen on zná průběh vašeho zákroku a váš zdravotní stav.

Facebook není zdravotnické zařízení

Každá žena je jiná: věk, typ operace, hojení, imunita – to všechno ovlivňuje, co je „běžné“. To, co u někoho vypadá nevinně, může u vás znamenat komplikaci.

Zbytečný stres: komentáře typu „tohle jsem rozhodně neměla“ vás mohou vyděsit, i když je vše v pořádku.

Riziko podcenění: naopak výzvy „vydrž, to nic není“ mohou oddálit řešení situace, která si žádá zásah lékaře.

Jak to děláme v AWA Clinic

U nás je samozřejmostí, že každá pacientka má osobní číslo svého lékaře – včetně MUDr. Issama Al Awy. Ne jako formalitu, ale jako funkční kontakt, na který se můžete obrátit kdykoliv. I večer. I o víkendu.

  • Nejste si jistá? Pošlete zprávu.

  • Máte fotku jizvy, která vás znepokojuje? Pošlete ji.

  • Nevíte, kdy můžete začít sportovat? Zeptejte se.

 Odpověď na míru je vždycky lepší než stovky univerzálních rad. 

Co se občas bojíte říct nahlas

Některé ženy přiznávají, že nechtějí „obtěžovat“. Že si říkají, že doktor „už udělal dost“. Ale právě v tom spočívá rozdíl mezi standardní a skutečně osobní péčí. V AWA Clinic víme, že klidná pacientka se hojí lépe. A víme i to, že vaše otázka může být zcela zásadní – i když vám samotné připadá „zbytečná“.

Shrnutí

Facebooková skupina:

  • Rychlá, ale anonymní odpověď

  • Bez znalosti vašeho zákroku

  • Riziko zmatení nebo podcenění

Váš lékař:

  • Individuální odpověď

  • Reakce podle typu zákroku

  • Zodpovědnost, jistota, důvěra

👉 Máte po zákroku pochybnost?

Nepište do skupiny. Pište nám. V AWA Clinic je osobní péče samozřejmostí – nejen během zákroku, ale i dlouho po něm. A MUDr. Issam Al Awa je připraven být vaším opěrným bodem, kdykoliv to budete potřebovat.